Calamiteitenplan

Een calamiteiten- of veiligheidsplan

is in Nederland wettelijk verplicht bij de organisatie van een evenement. Het brengt het evenement, de veiligheidsrisico’s en te nemen voorzorgsmaatregelen in kaart. Daarbij wordt ook veel aandacht besteed aan de veiligheidsorganisatie die daarvoor noodzakelijk is. Gemeenten stellen een calamiteitenplan steeds vaker als eis voor een vergunningaanvraag. Los daarvan is het een handig hulpmiddel om een veilig en verantwoord evenement te organiseren. Het dwingt je als organisatie om goed na te denken over (veiligheids)aspecten waarbij je misschien nog nooit eerder hebt stil gestaan en die vervolgens goed te regelen.

Easy Compliancy brengt alle veiligheidstaken in beeld, helpt u snel te bepalen wat voor u van toepassing is, laat u eenvoudig functionarissen toewijzen om die taken uit te voeren en levert templates voor de gewenste wandelroutes, EHBO-plannen, ontruimingsplannen en meer.
U heeft als gebruiker geen uitgebreide veiligheidsvoorkennis nodig om gebruik te maken van het instrument (wel kennis van het evenement zelf). Er hoeft geen ingewikkeld proces doorlopen te worden, de gebruiker bepaalt door algemene vragen in te vullen en keuzes te maken zelf de structuur van het handboek. Veiligheidsnormen en bepalingen die niet van toepassing zijn, worden weggelaten.

Easy Compliancy maakt alle veiligheidstaken voor uw vereniging of evenement inzichtelijk en wij kunnen u met deskundig advies ondersteunen bij de implementatie. De online te gebruiken tool biedt de volgende voordelen:

Online -> 24/7 direct vanaf een computer of laptop toegankelijk.
Actueel -> put uit een kennisbank met altijd de meest recente wet- en regelgeving.
Relevant -> alleen invullen wat voor het betreffende evenement van toepassing is.
Snel -> binnen 2 uur een compleet calamiteitenplan op maat.
Overzicht -> Apart overzicht van de veiligheidstaken per betrokken functionaris.
Algemeen -> Geen veiligheidsvoorkennis nodig (wel van het evenement en de organisatie).
Dynamisch -> Plan valt op elk gewenst moment aan te passen.

Hoe werkt het?

  • Kies uw abonnementsvorm en meld u aan
  • Log in en beantwoord de vragen die u krijgt voorgeschoteld
  • Wijs taken en verantwoordelijkheden toe aan functionarissen
  • Publiceer en gebruik het calamiteitenplan online of maak een fysieke print
  • Stel het EHBO-plan, verkeersplan en blusmiddelenoverzicht op met de templates
  • Onderhoud de verschillende plannen, overzichten, planningen en inspecties

Ruim 200 verenigingen maken actief gebruik
van het Online Calamiteitenplan. Lees meer...

Start nu:

Uw dynamische data is 24/7 online beschikbaar, inzichtelijk voor uw eigen medewerkers en auditors,  altijd recent en bijgehouden. Bij alle veranderingen in uw organisatie of in de wetgeving, wordt uw calamiteitenplan bijgewerkt en kunt u op elk moment aanpassingen maken, zonder opnieuw te beginnen.

U krijgt toegang tot de webapplicatie waar online alle voor uw vereniging of evenement verplichte beleidsstukken, procedures en instructies en beschikbaar zijn.

Selecteer het abonnement dat bij uw organisatie past. Na het invullen van uw basisgegevens sturen stellen wij een calamiteitenplan-omgeving voor u in en kunt u direct aan de slag.

PLAN - PRICE

Description

MKB

Tot en met 25 medewerkers

MBK+

Tussen 26 en 100 medewerkers

Enterprise

Meer dan 100 medewerkers


text

text

Calamiteitenplan

Voor evenementen, sportactiviteiten en verenigingen

Calamiteitenplan

Voor evenementen, sportactiviteiten en verenigingen

Calamiteitenplan

Voor evenementen, sportactiviteiten en verenigingen